BIG-register, Medi Access, Med Key of DocCheck?

Wanneer schrijft een specialist zich in op een website van een farmaceutisch bedrijf? Een inhoudelijk aanbod en een eenvoudige toegang lijkt de sterkste combinatie. Maar hoe kies je deze combinatie? Want er is niet één aanbieder, er zijn er wel vier.  TOET zet de voor- en nadelen op een rijtje. 

BIG-register

Kies je voor het BIG-register dan ben je goedkoop uit, dat is een voordeel. Maar een groot nadeel is dat je wel de updates in de gaten moet houden en daarover je webbouwer moet informeren. Dit gaat niet automatisch. Doe je dat goed, dan zit je CGR-technisch ook goed. Een steeds groter wordend nadeel van het BIG-register is dat artsen zich op elke website opnieuw moeten registreren met hun BIG-nummer.

Medi Access en Med Key

Met het oog op de toekomst lijkt het dan ook verstandiger om te kiezen voor een van de aanbieders in de markt die het BIG-register al voor je bijhoudt, zoals Medi Access of Med Key. Met deze registratiemodule ontvangen zorgprofessionals één gebruikersnaam en één wachtwoord waarmee ze zich op verschillende websites kunnen aanmelden.

De arts hoeft zich dan niet weer opnieuw te registreren waardoor hij of zij er nog een gebruikersnaam en wachtwoord bij krijgt. De drempel voor de specialist om zich te registreren op jouw website is op deze manier lager. Bij deze partijen betaal je eenmalig een bedrag voor de installatie en vervolgens een bedrag per jaar.

Internationaal

Ontwikkel je een internationale website, dan is wellicht DocCheck een optie. DocCheck is een online community voor artsen. Deze online ontmoetingsplaats telt bijna een half miljoen leden, onder wie bijna 200.000 artsen. Voordeel van de inlogcodes van DocCheck is dat ze meteen toegang geven tot meer dan 1842 websites met besloten professionele medische informatie. Een groot deel ervan is gesponsord door de farmaceutische industrie.

De terugkerende arts

Uiteraard speelt je budget een rol maar mocht je het kunnen begroten, dan lijkt een Medi Access of een Med Key-registratiemodule voor je nieuwe website voor zorgprofessionals noodzakelijk wil je ervoor zorgen dat specialisten zich in elk geval aanmelden op je website.

Maar staar je niet blind op het aantal artsen dat zich op dit moment via Medi Access, DocCheck of Med Key reeds heeft geregistreerd. Het gaat uiteindelijk altijd om de terugkerende arts.

Eén kans

Want dan kan je registratie eenvoudig zijn, als de content achter de inlog geen toegevoegde waarde biedt, komt de arts niet meer terug op je website. De eerste kennismaking met jouw website moet dus direct goed zijn. Je hebt namelijk maar één kans om een goede eerste indruk te maken…

Heb je een vraag of wil je hierover doorpraten? 

Lijstje

Laten we hopen dat er niet nog meer initiatieven bijkomen anders moeten artsen alsnog een lijstje met gebruikersnamen en wachtwoorden bijhouden.

5 reacties

  1. Ellen schreef:

    Wat zijn jouw ervaringen met DOC ACCESS?

  2. Hoi Ellen, ik heb zelf geen ervaring met Doc Access. Maar ik ben er even ingedoken.

    Er zijn verschillende partijen in de markt die qua registratie ongeveer hetzelfde bieden. Voordeel van Doc Access is dat artsen zich hier met een Linkedin of Facebook-profiel kunnen aanmelden. BIG-controle volgt daarna.

    De verschillen zitten vooral in flexibiliteit en aanbod. In hoeverre denken ze met je mee? Wat kan het bedrijf voor je betekenen op het gebied van nascholing en contentontwikkeling? Dit vooral omdat de content, het aanbod achter de registratie uiteindelijk toch het belangrijkste is. Is het aanbod sterk genoeg waardoor een arts of POH terugkomt? Kan een aanbieder je hierbij ondersteunen, dan is dat absoluut een voordeel. Dat het uiteraard ook moet klikken, lijkt me vanzelfsprekend.

    Succes!
    groet
    Suzanne

    Succes!

  3. Ellen schreef:

    Bedankt voor je snelle reactie!

  4. Kees Carelsen schreef:

    Beste Suzanne,

    Goed stuk. Ik heb een vraag over het afschermen van medische informatie van producten bestemd voor medische professionals: ben je verplicht deze informatie af te schermen door middel van een (BIG)inlog? Of is het voldoende als de bezoeker bevestigt een medische professional te zijn?

    Groeten,
    Kees

    1. Beste Kees, dank je. In Nederland mag je voor publiek alleen een verwijzing naar de smpc en bijsluiter plaatsen. Ook kun je kort informeren over wat het voor product is, voor wie het is en je mag iets over het gebruik zeggen. Wil je meer productcontent plaatsen, zoals studies, materialen, video’s of informatie over werking, effctiviteit of dosering, dan is al een registratie-module nodig.
      Groet,
      Suzanne

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *