Uw Multichannel Marketing Afdeling voor Farma

Geen content, geen communicatie

Content voor de website, is als benzine voor de auto. Zonder content kan een website niet draaien. Zonder content, geen website. En zorg ervoor dat Google je website vindt. Dat zou natuurlijk voor farma ook fijn zijn, maar we hebben ons nu eenmaal aan regels te houden waardoor het lastig is vooral actuele content voor het afgeschermde gedeelte te plaatsen.

Openbare deel

We hebben geprobeerd wekelijks nieuwe content op de openbare site te plaatsen maar we liepen toch aan tegen interne procedures. Dan maar weer helemaal dicht.  Jammer, maar helaas. Dan ziet Google ons maar niet.

Actuele content

Wij moeten er dus zelf voor zorgen dat onze medische doelgroep zich registreert en uiteindelijk niet meer zonder de website kan. Dat betekent dat de content voor de website moet staan als een huis. Duidelijk vindbaar, concreet, ondersteunend aan de praktijkvoering en actueel.

Denk hierbij aan inschrijven nascholing, congressen, downloaden materialen, nieuwsbrieven lezen, best practices, achtergrondinformatie en video’s.

Dat vergt wel wat van de interne organisatie, budgetverdeling en mankracht. Mijn ervaring is dat binnen de meeste organisaties nog weinig rekening wordt gehouden met het ontwikkelen van content voor de website en het webbeheer.

Congressen

Nog steeds gaan er grote bedragen naar stands op een congres omdat we verwachten daar toch de meeste zaken te doen. Wat kost een gemiddelde stand op een congres? Ongeveer 10.000 euro?

Voor dat bedrag kunnen we ook:

  • vier interviews maken met medisch specialisten inclusief beeld;
  • twee video’s maken, voorbereid, opgenomen en gemonteerd;
  • en plaatsen we alles ook nog in het CMS.

Kwestie van keuzes maken, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik merk wel dat er langzaam aan steeds meer gevoel komt richting online. Het gevoel van ‘we moeten er toch wat meer mee gaan doen’. Als je dat gevoel nu ook hebt, kom ik graag een keer bij je langs en praten we verder.

Contact