Uw Multichannel Marketing Afdeling voor Farma

Het content stappenplan voor een actuele website

Klaar met die lege, saaie website waar niemand op kijkt? Gooi het roer om en ga aan de slag. Gebruik daarvoor onderstaand stappenplan.

Stap1

Wijs een ‘contentmanager’ of ‘contentcoördinator’ aan. Dit kan een collega intern zijn maar kan ook een externe partij zijn zoals TOET Communicatie…

Stap 2

Mobiliseer de ‘goeroes’ binnen het bedrijf, vorm een redactie, ga op de hei zitten en brainstorm erop los. Zorg dat je een lijst hebt met minimaal 100 geweldige ideeën voor artikelen, thema’s, berichten, filmpjes, gastcolumns, congressen waar je even mee vooruit kunt.

Stap 3

Verdeel de onderwerpen, bespreek de vorm en ga aan de slag. Verzamel in korte tijd zoveel mogelijk artikelen, blogs, foto’s en filmpjes.

Stap 4

Orden de content in een overzicht en maak een planning. Op deze manier weet je wanneer je welke informatie deelt met je doelgroep. Mensen moeten hiervoor wel de tijd krijgen, vorm te geven aan het invullen van deze nieuwe taak. Maar als je dit goed doet, kun je stoppen met mailings, advertenties en allerlei andere materialen die zoveel tijd en geld kosten. Meer weten? Maak een afspraak met TOET Communicatie om je wensen te bespreken.