Uw Multichannel Marketing Afdeling voor Farma

Wat doet een contentmanager?

Een goede (corporate) website heeft een contentmanager, maar niet elk bedrijf kan zich een contentmanager veroorloven. Vaak doet corporate communicatie de website ‘erbij’.  Lukt dat niet of zijn er meerdere websites, dan kan TOET Communicatie als contentmanager ondersteunen bij het ontwikkelen, invullen en onderhouden van de website. Maar wat doet een contentmanager nu eigenlijk precies?

De contentmanager is verantwoordelijk voor het redigeren van een of meerdere websites. Hij of zij zorgt ervoor dat de inhoud van deze website(s) online komt te staan, actueel en relevant is. De contentmanager schrijft soms ook zelf teksten, maar het belangrijkste is het teksten redigeren zodat deze in dezelfde schrijfstijl, zonder schrijffouten en met de juiste links op de site komen te staan.

Website updaten

Omdat online ontwikkelingen snel gaan, moet ook de contentmanager bij blijven en er voor zorgen dat de website(s) aansluit(en) bij de laatste trends. Het updaten van de websites is dan ook een belangrijke taak van de contentmanager.

Google Analytics

Als contentmanager ben je natuurlijk ook op de hoogte van het aantal bezoekers op de site, waar de interesses liggen (welke pagina’s bezocht worden) en waar je dus met je content op moet inspelen. Komen jouw klanten wel op de pagina’s die voor hen (en dus ook voor jou bedrijf) het belangrijkste zijn? Of zijn de bezoekers al weg voordat ze deze pagina hebben gevonden? Google Analytics is hierbij een belangrijke tool waarmee de contentmanager moet kunnen lezen en schrijven.

Het ontwikkelen van de juiste content is dus van cruciaal belang voor een succesvolle website. Maar niet alleen de content is belangrijk, ook nog de manier van schrijven van deze content.

Geen contentmanager?

Heeft jouw bedrijf geen contentmanager, webmaster of andere website-verantwoordelijke? Dan kan TOET Communicatie hierin voor jullie een rol spelen. TOET ontwikkelt, vult en onderhoud voor bedrijven, websites en draagt over wanneer het bedrijf daar klaar voor is. Bel of mail voor een vrijblijvend overleg over de mogelijkheden.