Uw Multichannel Marketing Afdeling voor Farma

Volg TOET op Twitter

Tweetbird

Vertrouwen opbouwen in social media binnen farma

Binnen farma lijkt de nieuwsgierigheid naar social media toe te nemen. Uit onderzoek blijkt ook dat regelgeving niet langer het struikelblok vormt maar dat vooral het integreren van social media binnen de organisatie en de bestaande strategie inmiddels de grootste uitdagingen zijn. Dus nu willen we wel maar kunnen we niet, zoiets?

Doordat social media altijd een soort ver-van-m’n-bed-show was want daar kunnen we als farma toch niets mee, is het vertrouwen in dit medium ook laag. Het medische veld van artsen en patiënten zit inmiddels in het DNA van de farmaceutische industrie en daar komt op op social media ook ‘gewoon’ publiek bij. Dat is andere koek. Stel je voor dat zij iets terugzeggen? Wat zeggen wij dan? Dat is nieuw voor farma, dat is spannend, maar ook leuk. En in het kader van meer transparantie eigenlijk een must voor farma. Maar hoe begin je?

Stappenplan Twitteren op corporate niveau