Uw Multichannel Marketing Afdeling voor Farma

Een website is als een plant; ze hebben beide onderhoud nodig, anders gaan ze dood.

Contentplan

Voor het onderhoud van de website is het verstandig te werken met een Contentplan en een Contentkalender. Dat houd je alert en op schema.

Onderhoud de website

De website is klaar, we kunnen weer over tot de orde van de dag. Of toch niet? Nee, eigenlijk begint het feest nu pas. Als je een website niet goed onderhoudt, komen bezoekers niet meer terug.

Waarom ontwikkelt Linda de Mol elke maand een nieuwe uitgave van haar glossy? Omdat we het vorige nummer gelezen hebben en alweer uitkijken naar nieuwe gadgets, nieuwtjes en interviews. Zo is het ook met een website.

Google

Alleen gaat het hier niet alleen om de lezer. Ook Google waardeert het zeer als je regelmatig aan je website werkt. Google beloont je harde werk vervolgens met een betere indexering. Dat betekent dat, wanneer mensen zoekwoorden intikken die overeenkomen met de inhoud van jouw website, Google jouw website hoger in de zoekresultaten plaatst. Video.

Actueel

Zorg er daarom voor dat je op regelmatige basis nieuwe relevante content toevoegt aan de website. Maar laat dat ook je doelgroep weten via social media of via een email-nieuwsbrief. Vind je het lastig om zelf de content actueel te houden, kun je dat ook uitbesteden aan TOET bijvoorbeeld. Wij hebben daar een strippenkaart voor.

Rubrieken

Denk bijvoorbeeld in rubrieken. Dat maakt de ontwikkeling van nieuwe content makkelijker. Magazines werken ook met themanummers. Welk thema ga jij voor de volgende maand verder uitdiepen? Voor een magazine werken we met een bladformule, voor een website met een websiteformule,

Meer over contentbeheer